En historia

Hahaha en rolig historia jag och Elin skrev på svensakn idag haha vad säger man, det är ju trots allt fredag idag och vi var trötta haha. Man skulle skriva en berättelse mellen Sovrum-köket och därimellan skulle det hända något så här är våran historia. Enjoy haha ;D

Fridolf vaknade hastigt mitt i natten. Magen kurrar, han är hungrig. Mackan han åt till kvällsmat hjälpte visst inte. Fridolf försöker somna om men det går inte. Han tvingar sig upp ur sängen. Han lämnar sovrummet och beger sig sakta men säkert iväg mot köket. Han börjar försiktigt gå ner för trappan, steg för steg. Plötsligt så snubblar Fridolf på sitt (nattlinne) som han fick av sin farmor i julklapp, som var på tok för stort. Fridolf studsar ner för trappan och landar med en duns ner i marken. Fridolf känner på sitt lilla huvud, han har fått en bula, AJ!. Han känner att han ligger på något mjukt. Det mjuka börjar röra på sig. Fridolf rullar undan, oj då han hade visst landat på sin katt! Katten rusar iväg haltandes. Plötsligt springer en mus förbi, han har tagit en kaka ifrån skafferiet. Musen blir så rädd för katten så han tappar kakan och gömmer sig. Fridolf tar nöjt upp kakan och går till köket och tar ett glas mjölk och går och lägger sig igen, mätt och glad :).


hahah xD



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja det allra flesta dikter har jag skrivit själv, resten är låttexter, för musik betyder himla mycket för mig:) Kramis

2008-09-27 @ 11:22:34
URL: http://onlymimmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0