Lilla nagelskolan...

Hittade den här lilla nagleskolan som jag tänkte dela
med mig av för er som inte sett den. Hittade den
hos expressen. Mycket bra om ni vill att erat nagellack
ska sitta längre, mitt nagellack sitter inte alls länge så vi
får väll se om det sitter bättre med den här lilla nagelskolan.
Jag tycker att det är värt ett försök i alla fall.

Rengör noga

 


1. Ta bort rester av gammalt nagellack med en remover som inte innehåller olja och
aceton (acetonen torkar ut och oljan gör så att ditt nagellack sitter sämre och trillar av fortare).


Fila fint

 


2. Fila till naglarna med en fil som har minst två olika slipfunktioner. Den grövre använder du till att fila till topparna och eventuella ojämnheter på ovansidan. Den finaste polerar du kanterna och ovansidan av nageln med (det stimulerar både nageltillväxten och gör att lacket sitter bättre).

Olja in

 


3. Smörj in nagelbanden och naglarna med en närande olja. Myrra är till exempel bra mot mjuka naglar och sesamolja mot flisiga naglar. Ju längre du orkar smörja desto bättre. Använd gärna olja så ofta som möjligt.


Torka rent

 


4. Nu är det dags för själva lackningen. Börja med att torka naglarna rena från olja. Då sitter lacket bättre. För bästa resultat ska du börja med ett transparent underlack (det skyddar dina naglar och ger nagellacket som du ska använda en bättre fästyta).


Dags för färg

 


5. Stryk på en härlig somrig färg (gärna med tre penseldrag per nagel, ett mitt på och ett på var sida).


Topplacka

 


6. Avsluta med ett lager topplack som ger glans och förlänger resultatets livslängd. Vill du måla två lager topplack ska de vara tunna och torka ordentligt mellan varje påstrykning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0