Måndagskväll

Hejsan, fick nyss ett samtal ifrån min vän Liza för hon skulle fråga mig några frågor som hon hade i läxa och några av dom var:
Vad är meningen med livet? Måste det vara något som är bestämt?
Hur lever du som lyckligast?
hur vet man vad framgångsrik är?
m.m

Ja lite jobbiga frågor dom dära för hur vet man egebtligen vad som är meningen med livet? jag svarade att man vet aldrig vad meningen med livet är, det är istället något som man kommer på senare i livet oftast, för det är svårt att veta vad meningen med livet är just nu och det är ju aldrig någonting som är bestämt. Hur lever man som lyckligast då? ja tycker att man lever som lyckligast när man lever livet utan att haka upp sig på problem eller konflikter, varför måste folk bry sig så mycket om andra personer och störa sig på dom? mår dom bättre då? nej det tror jag faktiskt inte, det är något dom gör för att dom tror att det ska kännas bättre men det gör det inte. Det finns många som mår dåligt och känner sig nere eller kanske blir mobbade eller har blivit mobbade, sånna personer kan ibland vara rädda, rädda för att göra fel och vad folk ska tycka om dom och istället börjar dom gå imot andra för att dom tror att dom kanske aldrig kommer att få vara med dom andra hur personen än försöker.
Hur vet man vad framgånsrik är då? Jag tror att framgångsrik är när man lyckats med någonting man själv känner sig stolt över här i livet. Framgångsrik behöver inte betyda att man har fått ett bra jobb och tjänar bra utan framgångsrik kan också vara att man har lyckats med sin familj och gjort något bra som man är stolt över som man kanske har haft som ett mål att uppnå.
Det är mina svar på dom här frågorna, ni kan också tänka lite på dessa frågor, för alla har ju inte samma åsikter som jag, varje människa är ju unik. Över dessa frågor fick man sig verkligen en funderare och hur det egentligen är.

nu ska jag iväg och träna sen blir det till att plugga idrott och hälsa prov pusshejs*

Kommentarer
Postat av: Katja

Tack honey =)

2008-11-04 @ 09:14:27
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0